fbpx

Mange kvinder får mormorarme, når de kommer op i alderen. Fedtprocenten stiger og muskelmassen falder med alderen, men det er også muligt at få mormorarme som ung. Det forekommer dog oftest for personer, hvis hud har mistet elasticitet på grund af alderdom eller et stort vægttab. Det kan slide på selvtilliden og få selv den bedste til at føle, at de ikke bør bære tanktops på de varmeste dage af året. I denne artikel guider vi dig til at slippe af med dine mormorarme igennem mulige kosmetiske behandlinger og de mest effektive øvelser, som du kan træne dine arme med. Læs hele vores artikel og vink farvel til mormorarmene en gang for alle!

Kom hurtigt af med mormorarme med en fedtfrysning af armene

Den hurtigste metode til at komme af med dine mormorarme er med en fedtfrysning. Det er en effektiv behandling, der sikrer at fedtet ryger fra armene og ikke eksempelvis dine baller eller ansigt, som kan forekomme hvis du gennemgår et vægttab. Du kan blandt andet få behandlingen hos CeriX, der har flere klinikker i København og andre storbyer i Danmark. De benytter markedets nyeste og mest avancerede udstyr, og så har de et veluddannet personale, der tager højde for dine behov.  

CeriX udfører CoolTech fedtfrysning af armene som de første i Danmark. Deres behandlinger udføres af kosmetiske sygeplejerske, der er uddannede specielt til at udføre denne form for behandling. Din tryghed og sikkerhed under behandlingen prioriteres højt og du er i fokus fra første konsultation og til når behandlingen gennemført. Behandlingen er meget efterspurgt blandt kvinder i Danmark, fordi så mange finder mormorarme frustrerende. De fleste kvinder ønsker at kunne bære korte ærmer og badetøj med selvtillid. 

Hvordan foregår en fedtfrysning af dine arme?

Inden CeriX kan behandle dig med CoolTech fedtfrysning, skal du til en gratis konsultation på en af deres klinikker. På klinikken vil du modtage grundig information om fedtfrysning, og du vil få mulighed for at stille så mange spørgsmål, som du har lyst til.  

CoolTech fedtfrysning foregår ved hjælp af et professionelt kuldesystem, som fryser fedtcellerne på dine arme ved -8 grader. Det kan fedtcellerne ikke tåle, og derfor destrueres de og udskilles naturligt af kroppen i ugerne efter behandlingen. Ved fedtsugning af armene ses der en reduktion af fedt på 20-25% af de fedtceller, der bliver behandlet i området omkring armene efter bare en enkelt behandling. 

Under behandlingen sidder du op, hvor du kan slappe af og lave hvad du har lyst til. Du kan læse en bog, ordne mails eller noget helt tredje. Behandlingen med 2 applikatorer tager cirka 1 time. Behandlingen kræver ingen bedøvelse og det færdige resultat vil ses i løbet af bare 8-12 uger.

I timerne efter behandlingen kan der forekomme rødme eller blå mærker. Du må forvente rødme og let hævelse i 1-2 uger efter behandlingen af mormorarme. Derudover kan dine arme godt “sove” efter behandlingen eller du kan opleve en stikkende fornemmelse omkring og på dine arme. Fornemmelserne kommer og går, men du kan sagtens træne og lave de ting, som du plejer i din hverdag. Du vil allerede se begyndende resultater efter de første uger, men det færdige resultat ses først efter de 8-12 uger. 

Hvor lang tid holder fedtfrysning af armene?

Resultatet af en CoolTech fedtfrysning af armene er permanent. De fedtceller, der fryses væk på det behandlede område, kommer ikke tilbage. 20-25% af fedtcellerne på området fjernes. Hvis du ønsker at der skal fjernes yderligere fedt på dine arme, kan behandlingen gentages 12 uger efter din første behandling af armene. I mange tilfælde er en enkelt behandling dog nok for kunden, der ønsker at slipper for sine mormorarme.

Mormorarme før og efter billeder 

En fedtfrysning er en effektiv måde at slippe af med dine mormorarme. Dit fedt på armene vil reduceres med 20-25% ved bare en behandling. Dine arme vil derfor ikke se hængende ud forneden eller ryste når du vinker. De vil være væsentligt mindre, end forinden du gennemgår behandlingen med CoolTech. Du kan se et udvalg af transformationerne på disse før og efter billeder fra fedtfrysninger. 

Træn din mormorarme væk med disse øvelser 

Vil du gerne have slanke og faste arme, frem for et par slappe mormorarme? Så skal du finde dit bedste træningsoutfit frem og læse med i dette afsnit, hvor vi giver dig de bedste øvelser til at slippe af med mormorarmene helt naturligt. De er de færreste af os, der drømmer om om mormorarme, der næsten bogstaveligt talt blafrer i vinden. Men med den korrekte træning af dine arme, kan du faktisk på relativt kort tid se frem til mere faste arme og tonede arme med lange, slanke muskler. Læs om de bedste øvelser for arme og skuldre nedenfor, og gør dig klart til at få trænet de mormorarme væk.

OBS. Vær opmærksom på at du får mest ud af øvelserne, hvis du kombinerer din armtræning med konditræning og gode kostvaner. 

Træning af mormorarme med håndvægte

Det er effektivt at tone din arme ved hjælp af håndvægte. Hvis du er helt nybegynder, anbefaler vi at du starter ud med håndvægte på 2 kilo. 

Stil dig op med med skulderbreddes afstand mellem dine fødder og bøj let i knæene. Placér en håndvægt i hver hånd med underhåndsgreb over dine lår. Sørg for at spænde godt op i maven, træk skuldrene tilbage og hold ryggen ret. Bevæg derefter håndvægtene langsomt fra dine lår og op til dine skuldre. Sænk så vægtene stille og roligt ned igen. Dette skulle gerne stramme lige der, hvor mormorarmene driller mest.

  • Udfør øvelsen 32 gange 2 gange ugentligt eller lav 10 gentagelser med mere vægt på.
  • Vær opmærksom på at trække vejret korrekt. Pust ud på vej op til dine skuldre og træk vejret ind, når du sænker vægtene igen.

Tip: Du behøver ikke at investere i håndvægte for at træne dine arme. Du kan sagtens bruge alternative som fyldte flasker med vand. Du kan sagtens opnå det samme resultat uden at have helt nyt gear til din træning. 

Træn mormorarme med elastik

Der er et utal af øvelser, som du kan lave for dine mormorarme med elastikker. Når du træner med elastikker kan du lave mange forskellige øvelser med lige så mange gode variationer. Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvor meget variation du kan skabe, når du benytter dig af elastikker. Hvis du spænder ballerne og kommer ind i et flow, hvor du får trænet armene flere gange i ugen, vil du opleve fedt rasle væk og i kombination med konditræning vil du se en transformation af hele kroppen som helhed. Læs med nedenfor for forslag til træning med elastikker til arme.

Udfør 3×12 gentagelser af hver øvelse 3 gange i ugen, for det bedste resultat. Varm din krop godt op før du går i gang med øvelserne. 

Armstrækning

Giv den simple men effektive armstræk kant med denne effektive øvelse.

brug: et mini-elastikbånd

Sådan udfører du øvelsen:

  • Stil dig i en planke med spændt mave og strakte arme, med elastikken spændt rundt om begge arme lige over albuerne. 
  • Bøj albuerne og sænk din krop kontrolleret mod gulvet under dig, som hvis du udførte en almindelig armstræk. Stræk så armene langsomt og kontrolleret op.
  • Elastikken giver dig et hjælpende skub på vej op. Hvis det stadigvæk føles svært, kan du lave øvelsen på knæene eller bruge en strammere elastik.

Tricepspres

Ram dine mormorarme på det ømmeste punkt og byd dine nye ,faste arme velkommen, når du har mestret denne anderledes øvelse.

Brug: Lang elastik. Vi anbefaler medium til hård styrke

Sådan udføres øvelsen:

  • Placér den ene ende af den lange elastik under en af dine fødder. Tag fat i den anden ende med begge hænder. Træk så elastikken om bag på din ryg. 
  • Træk vejret godt ind og bøj så din arme i en 90-graders vinkel.
  • Pust ud og træk kontrolleret armen op igen. 
  • Hvis du vil gøre øvelsen hårdere, kan du nøjes med en arm ad gangen.

Tip: Du får bedre fat på musklerne, når du trækker vejret i takt med øvelserne. 

Tricepstræk

Endnu en af mange variationer, som du kan udføre med elastikker i din træning. Denne rammer triceps perfekt.

Brug: Mini-elastikbånd

Sådan udføres øvelsen:

  • Hold fast i elastikken med begge hænder. Placér derefter en af dine hænder på din modsatte skulder.
  • Træk vejret ud, og pres elastikken ned ad med din anden hånd. Bøj så armen op igen træk vejret ind.
  • Hvis du ønsker ekstra modstand, kan du vikle elastikken en gang rundt om dit håndled.
  • Husk på, at du skal arbejde med modstanden i elastikken. Hold igen på, når du laver øvelsen og mærk dine muskler spænde

Er det bedst at lave mange gentagne øvelser med mindre vægt eller få gentagelser med tung vægt?

Uanset hvilken form for styrketræning du vælger, og hvilke øvelser du tager i brug, så vil træning gavne kroppen og dine arme. Hvis du træner med få gentagelser og tung vægt, vil du hurtigere opbygge styrke og kunne tage flere kilo på hver uge. Hvis du derimod arbejder med lav eller ingen vægt, men derimod tager mange gentagelser, så vil du opbygge bedre muskeludholdenhed og mere slanke muskler. Men du kan sagtens reducere fedt på dine arme, og få flotte, faste arme med begge metoder, så længe du presser dine muskler og er regelmæssig med din træning. Du kan komme langt med regelmæssig træning og en sund, varieret kost. Det er ikke kun dine arme, der vil takke dig for at træne. Hele kroppen har godt af træning og sund kost. 

De fleste øvelser vi har præsenteret er med elastik, hvor du ikke behøver at bruge vægt. Men du kan godt variere træningen ved at bruge elastikker af forskellig styrke. Du kan eksempelvis benytte en elastik af hård styrke og så tage få gentagelser. Den næste dag kan du bruge en mere slap elastik og udføre så mange gentagelser, som du kan presse dine muskler til. 

FAQ

I dette afsnit besvare vi ofte stillede spørgsmål om mormorarme og metoderne til at slippe af med dem på. På den måde kan du danne dig et hurtigt overblik over emnet.

Hvorfor får man mormorarme? 

Mormorarme forekommer ofte som følge af et stort vægttab eller fordi huden er har mistet elasticitet og fasthed på grund af alderdom. Slappe arme kan også opstå, fordi at muskelmassen reduceres og fedtprocenten øges.

Hvordan kommer jeg af med mormorarme?

Der er flere måder, hvorpå du kan komme af med mormorarme. Du kan blandt andet få en fedtfrysning eller træne dig til mere faste arme. Læs hele artiklen, hvis du vil vide mere om disse metoder til at slippe af med mormorarme.

Kan træning alene fjerne fedt på mine arme?

Dette kommer an på den enkelte person. Hvis du har gennemgået et stort vægttab, kan det blive nødvendigt med en hudreduktion. Men for de fleste mennesker, er det muligt træne og spise sig til mindre fedt på kroppen og ligeledes armene.

Hvordan kan mormorarme forebygges?

Du kan forebygge mormorarme med en sund, varieret kost. Det hjælper også at drikke rigelige mængder af vand og være aktiv hver dag. Og så kan du selvfølgelig give din krop og arme en god mængde af kondi- og styrketræning.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.